10 استراتژی برتر برای یادگیری مهارت های جدید
نوشته شده توسط : فاطمه باغستانی

بهترین راه برای نوشتن بهتر این است که کتابهای زیادی بخوانید ، مخصوصاً آثار کلاسیک. چرا؟ زیرا آنها با مطالعه شیوه های نگارش نویسندگان بزرگ بسیار بیشتر یاد می گیرند تا با گذراندن دوره نویسندگی.

بیایید این توصیه را یک گام فراتر بگذاریم. در حالی که مطالعه بزرگان ضروری است ، اما بیشتر یک تمرین منفعلانه است. برای بهره مندی از آن ، باید این یادگیری را در کار خود نیز به کار بگیرید.

یکی از راه های این کار ، تقلید از متخصصان است تا اینکه در نهایت سبک و تکنیک خود را توسعه دهید. بنجامین فرانکلین به خود یاد داد که چگونه اینگونه بنویسد ، زیرا در زندگینامه خود می گوید:

من برخی از مقاله ها (از مجله The Spectator) را برداشتم و با بیان نکات کوتاهی از احساسات در هر جمله ، آنها را چند روز تنظیم کردم ، و سپس ، بدون نگاه به کتاب ، سعی کردم دوباره مقاله ها را تکمیل کنم ، با بیان هر یک از احساسات اشاره شده به طور طولانی و به طور کامل همانطور که قبلاً بیان شده بود ، در هر کلمه مناسب که باید به دست آید.

وقتی کار خود را با نسخه های اصلی مقایسه کرد ، جایی را پیدا کرد که فاقد آن بود ، و شروع کرد به تبدیل قصه ها به شعر و دوباره بازگشت. اینگونه بود که او یاد گرفت بهتر خود را بیان کند.

این شکل از یادگیری را می توان برای هر مهارتی اعم از نوشتن ، صحبت کردن به زبان دیگر یا حتی ورزش استفاده کرد. کار خود را با متخصصان حوزه خود مقایسه کنید و متوجه حوزه هایی خواهید شد که نیاز به بهبود دارند. سپس ، به مرحله 3 مراجعه کنید و به تمرین مهارت های خود ادامه دهید. شما تفاوت را متوجه خواهید شد.

خواندن مرتبط: چگونه می توان 50 کتاب را در یک سال و در 7 مرحله آسان خواند

5. آنچه را که می آموزید آموزش دهید
یکی از شگفت انگیزترین روش هایی که می توانید یک مهارت جدید را بیاموزید این است که آن را به شخص دیگری آموزش دهید. تحقیقات زیادی در مورد این پدیده انجام شده است ، اما یک مطالعه آن را به خوبی نشان می دهد.

در این مطالعه ، دو گروه از شرکت کنندگان یک قسمت را با انتظارات متفاوت مطالعه کردند. انتظار می رفت که یک گروه بعداً آن را آموزش دهند ، و گروه دیگر انتظار داشت که روی آن آزمایش شود. در پایان ، هر دو گروه در نهایت روی مواد آزمایش شدند. حدس بزنید کدام گروه بهتر عمل کردند؟ بله - کسی که انتظار داشت آن را آموزش دهد.

چرا این روش م suchثر برای یادگیری است؟ زیرا وقتی ما قصد آموزش را داریم ، مطالب را به بخشهای ساده و قابل درک برای خود تقسیم می کنیم. همچنین ما را مجبور می کند تا موضوع را به طور انتقادی و دقیق بررسی کنیم و به ما در درک بهتر آن کمک می کند.

برای استفاده از این ترفند نیازی نیست که یک رشته تحصیلی باشید. سعی کنید آنچه را که یاد می گیرید برای دوستان یا همکاران توضیح دهید. اگر در حال یادگیری یک نرم افزار یا مهارت تجاری جدید هستید ، از رئیس خود بپرسید که آیا می توانید در مورد آن به تیم خود ارائه دهید. ببینید آیا می توانید تمام سوالات آنها را مطرح کنید یا خیر. هنگام یادگیری ، پست های منظم وبلاگ بنویسید یا وبلاگ بسازید. ببینید آیا می توانید آموخته های خود را با کلمات ساده بیان کنید. نتایج ممکن است شما را شگفت زده کند.

6. زمان بیشتری را صرف تمرین چیزهایی کنید که برایتان مشکل است
تمرین
تمرین به خودی خود عالی است ، اما اگر در حال تمرین چیزهایی هستید که به خوبی می دانید ، این کار را اشتباه انجام می دهید. برای اینکه بتوانید در هر مهارتی برتری پیدا کنید ، باید خود را از محدوده راحتی خارج کرده و کارهایی را انجام دهید که در آنها مهارت ندارید. این به عنوان تمرین عمدی شناخته می شود و توسط اندرس اریکسون رواج یافت.

اریکسون و تیمش ورزشکاران متخصص ، ویولن و قهرمانان حافظه را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که آنها زمان زیادی را صرف بهبود نقاط ضعیف خود کردند. علاوه بر این ، آنها با معلمان خود مشورت کردند تا بفهمند دقیقاً کجا کمبود دارند.

اریکسون در کنار صرف زمان بیشتر برای نقاط ضعف خود ، بر اهمیت تمرکز هنگام تمرین نیز تأکید می کند. اگر در حال تمرین هستید در حالی که ذهن شما همه جا را گرفته است ، نتیجه چندانی از آن نخواهید برد.

بنابراین دفعه بعد که برای تمرین یک مهارت جدید می نشینید ، از منطقه راحتی خود خارج شوید و خود را به چالش بکشید. بر هر چیزی که برای شما سخت تر است تمرکز کنید و با گذشت زمان متوجه خواهید شد که به سطح بالاتری از کارایی کلی دست خواهید یافت.

مطالب مرتبط: رویکرد صنعتگر: با تمرین عمدی به کار خود مسلط شوید

7. استراحت های مکرر انجام دهید
مغز دارای دو حالت متمرکز و پراکنده است. برای وقوع یادگیری ، هر دو حالت به یک اندازه مهم هستند.

در حالی که در حالت متمرکز هستید ، می توانید ریزه کاری های یک مشکل را بیاموزید. در حالت پراکنده ، بهتر می توانید تصویر بزرگ را ببینید و همه را با هم جمع کنید. ممکن است متوجه این اتفاق شوید که زیر دوش اتفاق می افتد ، هنگامی که روی هیچ چیز خاصی تمرکز نمی کنید ، ناگهان واقعیتی را به یاد می آورید که از شما فرار می کرد ، یا راه حلی برای یک مشکل.

این مهم است که به مغز خود اجازه دهید تا مدتی بعد از یک جلسه مطالعه یا تمرین بسیار استراحت کند و به آن زمان دهید تا نقاط را به هم متصل کند.

یک روش خوب برای تمرین این است که از تکنیک پومودورو استفاده کنید ، به این ترتیب شما باید 25 دقیقه روی یک پروژه کار کنید و سپس 5 دقیقه به خود استراحت دهید. پس از چهار جلسه از این قبیل (یعنی 100 دقیقه کار ، با 15 دقیقه استراحت) شما 15 تا 30 دقیقه استراحت دیگر می کنید. این تکنیک به تقویت روحیه شما کمک می کند و تضمین می کند که دچار خستگی روحی نمی شوید.

یادگیری نحوه به تعویق انداختن بهره وری به همان اندازه مهم است ، بنابراین مغز شما زمان لازم را دارد





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: